Schade, en nu?

1. Zorg voor je eigen veiligheid en die van een ander

Schade is erg vervelend en komt altijd ongelegen. In eerste instantie let je altijd op je eigen veiligheid. Je blijft bij het ongeval, alleen als dit veilig is en kan. Niemand heeft er iets aan als je zelf ook slachtoffer wordt. Vervolgens kijk je naar de veilheid van de omgeving.

2. Kijk of er hulpdiensten noodzakelijk zijn

Bij letselschade of flinke materiële schade: bel de politie en (eventueel) een ambulance. Kun je niet meer verder rijden? Dan moet er een sleepdienst ingeschakeld worden. Op je groene kaart staat in de meeste gevallen het telefoonnummer van de alarmcentrale van je verzekering. De alarmcentrale zorgt ervoor dat een berger je auto ophaalt en naar een veilige plek brengt. De berger brengt de kosten in rekening bij de alarmcentrale en die zorgt er vervolgens voor dat de kosten bij je verzekeraar worden gedeclareerd. Mocht er geen berger ingeschakeld kunnen worden, dan is het ook mogelijk om Iliohan berging rechtstreeks in te schakelen. Bel dan 0545-473111 (24/7).

3. Maak foto’s ter plaatse en vul het schadeformulier in

Maak eventueel foto’s op de plaats van het ongeval. Bij geringe materiële schade en als de betrokken partijen het met elkaar eens zijn over de toedracht hoeft de politie niet te worden ingeschakeld. Zorg er te allen tijde voor dat het schadeformulier door beide partijen juist en volledig is ingevuld en ondertekend.

Meld de schade direct telefonisch bij je verzekeringsmaatschappij of tussenpersoon wanneer je auto casco verzekerd is. Geef direct aan dat je de schade laat herstellen door Beerten Autoschade Service in Borculo. Ben je WA verzekerd en heb je de schade zelf veroorzaakt?  Dan hoef je de schade niet te melden bij je verzekeraar en dien je de kosten van het schadeherstel zelf te betalen. Hiervoor maken we graag een passende offerte. Is de schade door een ander veroorzaakt? Meld dan de schade bij de verzekeraar van de tegenpartij.

4. Wij staan voor je klaar!

Meld de schade online of neem telefonisch contact met ons op. Wanneer je ons bezoekt is belangrijk dat je de groene kaart, het kentekenbewijs en het ingevulde schadeformulier met handtekeningen meeneemt. Mocht je hulp nodig hebben bij het invullen van het schadeformulier, dan helpen we je daar graag bij.

5. Afspraak voor schadeherstel

We taxeren de schade en maken foto’s. In het expertiserapport staat de exacte schade die we vertalen naar een offerte. Zo weet je exact wat er gerepareerd wordt en wat de kosten zijn. Wanneer je akkoord bent met de offerte starten we het herstelproces.

6. Auto klaar en ophalen

Na de eindcontrole van ons kun je de auto weer ophalen. Er wordt uitgelegd wat en hoe wij de auto hebben hersteld en je ontvangt het garantiecertificaat.

Om je veel administratieve rompslomp  te besparen, vragen wij je om een akte van cessie te tekenen. De kosten van het schadeherstel wikkelen we dan rechtstreeks met je verzekeraar af,  zodat je daar geen omkijken meer naar hebt.

Autoschade Service Beerten wenst je veel veilige kilometers toe!

Logo Beerten Autoschade Service
Logo Beertenhuis

Andere diensten van Beerten Autoschade Service

Airco-onderhoud

Haal- & brengservice

Koplamp-restauratie

Spuitwerk diversen

Oldtimer-restauratie

Ruitreparatie & -vervanging

Wasplaats

Schade, en nu?

Spotrepair

Uitdeuken zonder spuiten/hagelschade

Uitlijnen

Velgenreparatie